Voorlaatste update - Reisverslag uit Jīma, Ethiopië van Alex Fontaine - WaarBenJij.nu Voorlaatste update - Reisverslag uit Jīma, Ethiopië van Alex Fontaine - WaarBenJij.nu

Voorlaatste update

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex

29 Oktober 2010 | Ethiopië, Jīma

Selam Lezers,

na het mooie Bahir Dar zijn we terug afgereisd naar de hoofdstad. Van daaruit zijn we zuidwaarts gegeaan naar Awassa met zijn geweldige vismarkt (die overigens gans vernieuwd is) en gefrituurde vis, zijn mooie Tabor berg met prachtig uitzicht over de stad en zijn mooie kathedraal. Na een aangenaam verblijf daar zijn we op de terugweg ook in Ziway gestopt alwaar we de verschillende Don Bosco instellingen hebben bezocht.

Na Awassa zijn we met broeders Hugo en Samuel naar het jkersverse bisdom Hosana gegaan waar we te gast waren bij de even kersverse bisschop Abuna Weldegyiorgis. De man sprak vloeiend Italiaans aangezien hij 21 jaar als enige tussen Italiaanse missionarissen heeft geleefd. De dag erop zijn we naar de mis gegaan in een parochie in een 'remote area', Sadama...zo'n kleine 12000 zielen groot. 's Middags waren we dan te gast bij de (3) parochiepriesters.

Na Hosana nog een ruk naar het oosten om Harar te bezoeken. Van een oude ommuurde stad had ik wel meer muur en oude poorten verwacht, maar dat was bij nader inzien ijdele hoop in een land waar het woord 'onderhoud' relatief onbekend is. Terug in Addis hebben we bij de broeders van goede werken geslapen.

De dag erop ben ik weer naar Jima afgereisd, terwijl Pr Michel in Addis is gebleven. Morgen bus ik terug naar Addis, zo God het wil om dan zondag terug te vliegen...

tot binnenkort

Alex

• 31 Oktober 2010 - 18:06

Filip Hacour:

Tof dat het 'Magic Africa' jullie daar een geweldige tijd gegeven heeft. Ik wens jullie, een veilge terugvlucht naar het 'oude contintent' (tiens, is Afrika niet ouder?) zonder bestolen te worden! Alvast een zalig hoogfeest van Allerheiligen.